Selasa, 31 Ogos 2010

Salam Kemerdekaan dari Budak Batu

  Selamat menyambut hari kemerdekaan negara yang ke-53, 1Malaysia: Menjana Transformasi.Bersempena bulan kemerdekaan kali ini, pengisian bukan sahaj lebih menjurus kepada semangat kemerdekaan itu sendiri, malah sejarah dan titik kelahiran dalam memperjuangkan kemerdekaan negara juga tidak boleh kita ketepikan begitu sahaja.
Tema hari kemerdekaan tahun ini.
   Sempena hari kemerdekaan ini, penulis tidak ada langsung rancangan besar untuk menyambut kedatangan bulan kemerdekaan selain malam ambang merdeka di sambut penuh debaran menanti detik peperiksaan pertengahan semester amali petrologi bersama-sama buku pengenalan mineral batuan igneus yang akan diadakan keesokan harinya.
Amali petrografi.
   Perarakan rasmi menaiki kereta berhias, jet pejuang,kereta kuda, perarakan bendera, diiringi kumpula ROTU UKM dan SUKSIS memeriahkan lagi suasana hari kemerdekaan di makmal petrologi. Jangan percaya, hanya drama.
Saya Bangga menjadi Rakyat Malaysia.


   Walau apapun, tidak kiralah kita dari pelusuk mana sekalipun datangnya, dari Perlis hinggalah ke pelusuk Sabah dan sarawak, kita adalah satu. satu untuk seluruhnya. Jadi, bersama-samlah kita mempertahankan kemerdekaan yang telah kita kecapi selama ini. Sejarah bumi juga telah membuktikan yang dengan merdekanya sesuatu batuan, tidak berlakulah canggaan atau nendatan atau sesar dalam sesuatu jasad batuan* sekadar perumpamaan. Selamat hari merdeka! 
    'Gigih meredah gelombang, Mendaulatkan tanah air tercinta'


Tiada ulasan:

Catat Ulasan