Sabtu, 21 Ogos 2010

Majlis Berbuka Puasa : [Naturockly-Geo's UKM 09/10]

  Majlis berbuka puasa antara pelajar Program Geologi tahun 2 sesi 2010/2011 telah diadakan di Bilik Persatuan Mahasiswa Fakulti Sains dan Teknologi (PMFST)pada 20 Ogos 2010. Majlis yang bermula seawal jam 6.30 petang dimulakan dengan sesi kemas mengemas bilik PMFST yang dijalankan secara gotong royong oleh rakyat geologi tahun 2 sendiri.
Pelajar Geologi besama-sama bergotong royong membersihkan bilik PMFST.
   Majlis penuh ringkas tetapi meriah ini bertujuan mengeratkan silaturahim yang sedia terjamin dikalangan pelajar program ii selain dapat bersama-sama merasai nikmat berbuka dibulan yang mulia ini.Seramai lebih kurang 60 pelajar hadir di majlis berkenaan.
Gotong-royong dalam menyediakan juadah berbuka.
   Antara juadah yang disediakan untuk majlis ini adalah seperti nasi Beriani dan air sarsi. Walaubagaimanapun, pelajar digalakkan untuk makan didalam talam yang disediakan.Dengan berbuat demikian, pembaziran dapat dielakkan seterusnya dapat mengeratkan silaturahim sesama pelajar.
Makanan diletak didalam talam.
   Majlis ini juga sedikit sebanyak menjadi parameter yang bagus dalam mengenalpasti individu-individu yang dapat bekerjasama dalam menjalankan aktiviti-aktiviti kelab tidak lama lagi. Oleh kerana itu, majlis ini menjadi kayu ukur kesediaan pelajar tentang pengurusan program yang akan bermula pada semester ke-2 nanti.
Keramaian mengundang suasana harmoni.
   Akhir sekali, majlis-majlis murni seperti ini amat-amat di galakkan bagi membina insan yang kenal akan adat unggulnya selain bersama meramah mesra bersama rakan se-batch walaupun berlainan bangsa, budaya mahupun Agama. Semoga hubungan erat yang sedia terjalin ini akan terus kekal sampai bila-bila.
Bergotong-royong membawa berkat


Tiada ulasan:

Catat Ulasan