Isnin, 8 Februari 2010

Temasya Gemilang 2010

Entri kali ini membawakan satu program yang berlangsung sepanjang 5 hingga 7 febuari 2010, Temasya Gemilang Kolej keris Mas (TG2KM). Dengan tema '1 suara, 1 Keluarga, 1 Temasya' berlatarbelakangkan konsep api, "Experience The Flames of Legacy", program in i di anggap amat berjaya berbanding tahun2 yang lepas. Sepanjang program ini berlangsung, macam2 lah yang berlaku, antaranya, Auto show and Drift Car, Retro Idol, Konsert Melodica Gemilang, fear factor, dan macam2 lagilah.

HARI PERTAMA, 5 FEBRUAR 2010
 
kami bertugas sebagai tugas2 khas (TTK) bagi menyediakan pentas, membuat backdrop dan menyusun kerusi/meja/ pasu2 bunga. Kerja kiteorang jugak tidak terkhusus pada tugas berkenaan sahaja, tetapi tugas2 kami meliputi pelbagai aspek fizikal dan mental, yang menguji kesabaran dan daya usaha kami. kami juga yang mereka baju TG, membantu post2 lain spt teknikal, protokol, persembahan, tapak dan gerai jualan, dan beberapa post lagi: kerohanian. 


Gambar ini diambil semasa aku dan family TTK sedang menyiapkan sebuah backdrop untuk forum malam itu yang bertajuk 'Hati gersang, Jiwa penasaran'.tapi sebenarnya bukan kteorang yang buat, just tampal jer. Tapi, seriously, good back drop, kerohanian yang buat.


masa nie kteorang tengah main sukaneka ramai2. Seronok cun melecun.release tension pasal lab report palaeontologi, aper yang ader kat pale aku ketike ini adelah.....................wah!! seronoknyer...


back drop2 kami yang kami sendiri design.. Walaupon burok tapi tetap menawan. haha....sesaper yang memerlukan khidmat ttk kkm bolehlah menghantar request anda kpd kami.
MALAM KEDUA 6 FEBUARI 2010
Malam kedua adalah malam yang paling rancak dan stylo kat TG2KM nie, Asal? sebab malam nie ader KONSERT!!



Konsert Melodica Gemilang ,dengan kerjasama TM sebagai penaja rasmi TG dan Melodica yang menaja alat2 muzik konsert.



Kami, dak2 TTk juga sempat bermain target shooting unruk melepaskan tekanan yang di hadapi sepanjang TG kali ini. hanya dengan RM 5, 20 bullet disediakan untuk adegan tembak menembak bermula. turut wujud di sekitar ini adelah booth Modenas yang menaja program TG kali ini.


kat konsert tu, pelbagai ragam manusia kita boleh lihat. Kteorang pon bukan nak join sangat konsert2 'lagra' nie, tp dah terpaksa, jadi terpaksa jerlah...antara yang membuat show aderlah sharpshooters n lain band indie yang turut serta memeriahkan majlis.


waktu makan. Do Not Distrub!! haha...Sodap....
MALAM KETIGA @ TERAKHIR 7 FEBRUARI 2010
Haha....malam penutup berada pada malam ini. Pada hari ini, pelbagai acara gempak yg lain di jalankan, antaranya Grooming, kecoh2 blok, Auto Show and Drift Car dan lain2 lagi.
ok. Jumpe lagi TG2KM tahun depan!!

Nota kaki: x nak masuk TG tahun depan. gerenti pengsan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan