Jumaat, 3 September 2010

Majlis Berbuka Puasa PERMAJ UKM

  Majlis Berbuka Puasa se-IPTA anjuran Persatuan Mahasiswa Anak Johor (PERMAJ UKM) yang berlangsung pada 3 September 2010 di Dewan Canselor Tun Abdul Razak (DECTAR) telah berlangsung dengan jayanya.Program yang menghimpunkan seluruh mahasiswa anak Johor bukan sahaj dari UKM, malah dari ipt lain, antaranya UPM, UM,USIM,UPNM dan UPSI.
Diserikan dengan kehadiran timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri.
   Program berskala besar ini turut mengundang Datuk Ahmad Maslan, Timb. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, yang juga salah seorang anak Johor. Beliau sangat teruja untuk berjumpa dengan semua anak Johor dari seluruh pelusuk IPT di seluruh negara. Beliau juga menasihati para mahasiswa sekalian bahawa pentingnya menjadi tulang belakang kerajaan dalam usaha memupuk daya saing negara di peringkat antarabangsa, selain menjadi negara berekonomi berpendapatan tinggi. Isi-isi lain yang disampaikan termasuklah isu Biro Tatanegara (BTN),Gabungan Anak Johor (GAJ) dan pelbagai nasihat dan pedoman telah disampaikan.
Kemeriahan suasana.
   Bercerita mengenai makanan, makanan yang dihidangkan adalah nasi Ambeng yang masih segar dan panas, menjadi kegemaran sekelian rakyat negeri Johor suatu masa dahulu dan kini menjdi makanan tradisi di negeri Johor.Ramai juga bertanya tentang nasi apakah yang mereka sedang makan, dan adakah begini cara pemakanannya? Memang tidak dinafikan, nasi ambeng masih lagi bersifat kekampungan dan masih belum mampu menyaingi nasi-nasi lain sperti nasi dagang, nasi kerabu mahupun apa-apa jenis sekalipun, pendedahan sebeginilah yang kita mahukan untuk memperkenalan makanan tradisi kita pada orang diluar sana.
Maaf, gambar x clear ;-(
    Secara keseluruhanya, majlis ini sangat baik dan perlu diteruskan pada masa-masa akan datang. Semoga pengajaran pada hari in memberi pedoman dan tidak diulangi pada masa akan datang. Program ini akan diberi...4 bintang untuk keseluruhanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan